مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۵/۶
1402/04/30
خبر خوش در حوزه درمان و سلامت؛ ورود نخستین دستگاه اسپکت سی تی پیشرفته به چهارمحال و بختیاری
وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری از ورود نخستین دستگاه تصویربرداری اسپکت سی تی پیشرفته به این استان خبر داد.
 
به گزارش وبدا، دکتر خالدی فر در تشریح این خبر اظهار داشت: نخستین دستگاه اسپکت سی تی پیشرفته به ارزش تقریبی 700 میلیارد ریال جهت استفاده در بخش پزشکی هسته ای به این استان وارد شد.
 
وی افزود: این دستگاه با تلاش و پیگیری‌های مستمر از طریق هیات امناء صرفه جویی ارزی، برای اولین بار در استان جهت بهره‌مندی در بخش دولتی خریداری گردید.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: دستگاه تصویربرداری اسپکت سی تی SPECT CT روش غیرتهاجمی و در جهت تشخیص طیف وسیعی از بیماری‌ها کاربرد دارد.
 
دکتر خالدی فر ادامه داد: این دستگاه برای تشخیص بیماری‌هایی همچون گرفتگی‌های عروق کرونری قلب، بیماری‌های استخوانی، آمبولی ریه، اختلالات غدد تیروئید و پاراتیروئید، انسداد مجاری ادراری و عروق کلیوی در عملکرد کلیه ها، اختلالات مغزی، خونریزی دستگاه گوارش و ... مورد استفاده قرار میگیرد.
 
وی خاطرنشان کرد: این دستگاه پس از آماده شدن زیرساخت ها و فضای فیزیکی مناسب، جهت ارائه خدمات به مردم شریف استان در شهرکرد نصب و راه اندازی می‌گردد.
تعداد بازدید:
443
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:10
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal