مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۵/۶
1402/06/07
افتتاح مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی(TMC) در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
وبدا؛ همزمان با پنجمین روز از هفته دولت، آیین افتتاحیه مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی(TMC) در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برگزار شد.

به گزارش وبدا؛ دکتر الهام رئیسی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در تشریح این خبر گفت: مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی(TMC) باهدف توانمندسازی مهارتی دانشجویان و کمک به اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی بر پایه سه فرآیند اصلی نیازسنجی مهارتی، ارائه خدمات مشاوره شغلی و آموزشی و نهایتا ارائه خدمات مهارت‌آموزی موردنیاز بازار کار به دانشجویان با تکیه با ظرفیت‌های بالقوه  و بالفعل دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ایجاد گردیده است.

وی افزود: با توجه به اشباع شدن بازار اشتغال برای تحصیل‌کردگان دانشگاهی طی چند سال اخیر ، فراگیری یک مهارت برای هر دانشجو و فارغ‌التحصیل دانشگاهی ضروری است.

دکتر رئیسی اضافه کرد: برگزاری دوره های مختلف اشتغال و کار آفرینی و مهارت در سطوح مختلف در بازه های زمانی متفاوت جهت مهارت آفرینی و نزدیک نمودن دانشجویان به بازار کار . گسترش آموزش های مهارت محور از حوزه دانشجویی به کارمندی و خانواده های اساتید، راه اندازی سیاست مربوط به آموزش های مهارتی  و برگزاری کلاسهای  مطابق با نیاز سنجی ها از جمله رویکردهای این مرکز خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین معرفی فارغ التحصیلان دانشگاه برای شرکت در این نوع کلاسها در صورت تمایل آنها، استفاده از دانش آموختگان متخصص در امر مهارت آموزی، ایجاد ارزش آفرینی برای مهارت آموزی و حرکت به سوی علم توام با عمل و ایجاد جذابیت بازار کار برای دانشجویان در جهت ثروت آفرینی از دانش از دیگر اهداف راه اندازی این مرکز است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خاطرنشان کرد: فعالیت مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی(TMC) در بلندئ مدت، حرکت به سوی دانشگاهی با فارغ التحصیلان ماهر و بدون دغدغه شغلی را رقم خواهد زد.


وی افزود: در این راستا تفاهم نامه همکاری فی مابین دکتر خالدی فر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و علیرضا کریمزاده مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان در جهت استفاده از ظرفیتهای موجود مرتبط در این زمینه به مدت 5 سال، امضا و منعقد گردید.
تعداد بازدید:
354
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:8
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal