مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۵/۶
1403/04/16
نصب و راه اندازی دستگاه تعیین توالی DNA در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

وبدا؛ معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از نصب و راه اندازی دستگاه DNA Sequencer در آزمایشگاه جامع تحقیقات این دانشگاه خبر داد.

به گزارش وبدا، دکتر سید محمد عمرانی در تشریح این خبر اظهار داشت: به منظور ارائه خدمات آزمایشگاهی تخصصی در راستای تعیین توالی DNA به کلیه محققین استان، دستگاه ABI 3500 DNA Sequencer در آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نصب و راه اندازی گردید.
 
وی افزود: این دستگاه در حال حاضر یکی از سریعترین دستگاه های تعیین توالی است که تمامی خوانش های فرگمنت و سنگر را با بالاترین دقت و در کمترین زمان انجام می دهد.
 
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تصریح کرد: این سیستم برای اطمینان از دقت و انعطاف بالا در شرایط آزمایشگاهی دقیق طراحی شده است و نتایج قابل اعتمادی را ارائه می دهد که برای تحقیق و تشخیص بسیار مهم است.
 
وی خاطرنشان کرد: این دستگاه برای تعیین توالی نوکلئوتیدها در یک نمونه DNA ، تجزیه و تحلیل دقیق پروفایل ژنتیکی و همچنین در زمینه تشخیص پزشکی به ویژه در شناسایی و تحقیق جهش های ژنتیکی مرتبط با بیماری های مختلف استفاده می‌شود.
 
دکتر عمرانی ادامه داد: هم اکنون آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد آماده همکاری با کلیه اعضا هیئت علمی دانشگاه ها و مراکز آموزشی و پژوهشی، دانشجویان و سایر پژوهشگران در راستای ارائه انواع خدمات تعیین توالی DNA است.
 
وی افزود: متقاضیان می‌توانند جهت دریافت کاربرگ پذیرش و شرایط ارسال نمونه به سایت آزمایشگاه جامع به نشانی crl.skums.ac.ir مراجعه نمایند.
تعداد بازدید:
316
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:1 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal