مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۶/۲۷
1403/06/18
تاکید بر تداوم غربالگری پرفشاری‌خون و دیابت
 وبدا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری بر تداوم پایش و غربالگری فشارخون بالا و دیابت و پیگیری مراقبت بیماران جدید شناسایی شده، تاکید کرد.

به گزارش وبدا،  دکتر اعرابی در بازدید از گروه ها و واحدهای مستقر در معاونت بهداشت و نشست با پرسنل مرکز بهداشت استان گفت: افزایش پایگاه‌های بهداشت در راستای جبران کمبود فضای فیزیکی و ارتقا ارایه خدمات یکی از اولویت های پیش روست.
 
وی افزود: هم اکنون در راستای پیشگیری و مبارزه با بیماری ها، واکسیناسیون علیه 11 بیماری در شبکه های بهداشت و درمان استان انجام می شود.
 
دکتر اعرابی اضافه کرد: در دولت سیزدهم به منظور تامین نیرو، 3 آزمون جذب بهورز بویژه برای مناطق کم برخوردار برگزار شد.

وی ادامه داد: اجرای برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع نیازمند حمایت های بیشتر است.

دکتر اعرابی گفت: اجرای برنامه های مرتبط با بهداشت دهان و دندان، بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای، سلامت روان، پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر و غیرواگیر، مراقبت از مادران باردار و سلامت خانواده و جوانی جمعیت، تغذیه و بسته های حمایتی، اجرای طرح وارنیش فلورید در مدارس و ... با قوت ادامه یابد.
وی خاطرنشان کرد: حوزه بهداشت از مهمترین و گستره ترین حوزه های نظام سلامت است که به مردم در دورترین نقاط خدمات دهی می‌کند.
 
دکتر اعرابی با تقدیر از تلاش کارکنان این حوزه گفت: برخی مسائل و کمبودها به صورت کشوری است و از سطح دانشگاه و استان فراتر است.
 
وی یادآور شد: باید با عزمی راسخ و بهره گیری از امکانات موجود، نسبت به انجام وظایف محوله و تحقق اهداف نظام سلامت اقدام کرد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: نباید مشکلات و کمبودها مانع از انجام امور شود، با نوآوری و خلاقیت می توان تهدیدها را به فرصت ها تبدیل، و شرایط را بهبود بخشید.
وی افزود: محدودیت اعتبارات، کمبود نیروی انسانی، بدهی مالی، کمبود فضای فیزیکی و مشکلات زیرساختی و... جزو مسائلی است که از سنوات قبل تا به امروز وجود داشته است و تلاش و پیگیری ها برای حل برخی از آنها ادامه دارد.



گفتنی است: بررسی عملکرد، ارزیابی اقدامات، بررسی مسائل و مشکلات همچون کمبود منابع انسانی و فرسودگی شغلی، اعتبارات و منابع مالی، فضای فیزیکی، تامین پزشک و مراقب سلامت و ... از جمله اهداف بازدید رئیس دانشگاه به همراه مشاور رییس و مدیر حوزه ریاست، معاون بهداشت و رییس مرکز بهداشت استان و مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه از مرکز بهداشت استان بود.


تعداد بازدید:
158
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal