مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۶/۲۸
1403/06/20
بررسی اثر آنتی اکسیدان مرکبات بر درمان بیماری التهابی روده
وبدا، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری و دکترای تخصصی فارماکولوژی گفت: آنتی اکسیدان‌های موجود در مرکبات می‌تواند بر درمان بیماری التهابی روده اثرگذار باشد.

به گزارش وبدا، دکتر حسین امینی در نشست خبری معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: کولیت اولسراتیو یک بیماری مزمن طولانی‌مدت است که منجر به التهاب کولون (روده بزرگ) و رکتوم می‌شود و پژوهش‌های فراوانی برای یافتن داروهایی با خاستگاه طبیعی جهت بهبود آن انجام شده است.

وی اظهارکرد: محققان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد طی یک مطالعه تجربی بر روی 128 موش صحرائی نر نژاد ویستار، اثرات فارماکودینامیک ترکیبات پلی‌فنلی را بررسی کردند.

وی افزود: در این مطالعه اثر کوئینیک اسید، سیرینژیک اسید، کوماریک اسید و فرولیک اسید بر کولیت اولسراتیو ناشی از اسید استیک به مدت 5 روز متوالی بر روی موش های صحرائی مورد بررسی قرار گرفت.

عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: نمونه برداری، و تجزیه و تحلیل داده ها در این مطالعه نشان داد ترکیب‌های پلی فنل مورد بررسی به شکل معنی داری آماس، استرس اکسیداتیو، آپوپتوز و شاخص‌های هیستوپاتولوژیک ناشی از کولیت اولسراتیو را در بافت کولون بهبود بخشیدند.

دکتر امینی گفت: به نظر می رسد ترکیب‌های پلی فنل شامل کوئینیک اسید، سیرینژیک اسید، کوماریک اسید و فرولیک اسید از راه ویژگی‌های ضدآماسی، آنتی‌اکسیدانی و ضدآپوپتوزی تأثیرات مثبت خود را در بهبود کولیت اولسراتیو اعمال نمودند.
تعداد بازدید:
196
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:2 تعداد کل امتیازها:4
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal