مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۶/۲۸
1403/06/24
واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌های استان موجود شد
وبدا؛ معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در آستانه فصل پاییز و به منظور پیشگیری از شیوع بیماری، واکسن آنفلوآنزا مورد نیاز در داروخانه‌های استان تأمین شد.

به گزارش وبدا، دکتر رضا محمدی در تشریح این خبر اظهارکرد: هم اکنون واکسن آنفلوآنزا در دو نوع فرانسوی و هلندی 4 ظرفیتی در داروخانه های استان موجود است که هر دو دارای کیفیت خوب و تفاوتی با هم ندارند.

وی افزود: تزریق واکسن آنفلوآنزا برای کودکان 6ماه تا 5سال، بانوان باردار، افراد دارای بیماری های قلبی، تنفسی، کلیوی، افراد دارای بیماری زمینه ای، دیابت کنترل نشده، ضعف و نقص ایمنی و سالمندان توصیه می شود.

دکتر محمدی اضافه کرد: واکسن‌های موجود بر علیه چهار سویه آنفلوآنزا بدن را ایمن می کند و از سن 6ماهگی به بعد و همچنین در تمامی مراحل بارداری قابل استفاده است.

وی یادآور شد: در کودکان زیر 9سالی که برای اولین بار واکسن آنفلوآنزا تزریق می کنند، واکسیناسیون در دو نوبت به فاصله یک ماه انجام شود.

دکتر محمدی ادامه داد: بهترین زمان تزریق واکسن آنفولانزا قبل از شیوع بیماری، معمولا از اواخر شهریورماه تا اواسط آبان ماه، می باشد.

دکتر محمدی اضافه کرد: پس از دریافت واکسن آنفولانزا 2 تا 3 هفته طول می‌کشد تا بدن آنتی بادی‌های محافظت کننده تولید کند و در این مدت همچنان فرد در معرض ابتلا به آنفولانزا قرار دارد.

وی در پایان یادآور شد: واکسن آنفولانزا برای جلوگیری از بیماری آنفلوآنزا است و از ابتلا به سرما خوردگی با ویروس های دیگر نمی تواند پیشگیری کند از این رو رعایت مراقبت های بهداشتی الزامی است.
تعداد بازدید:
112
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal