مركز مطالعات و توسعه آموزش پزشكي
۱۴۰۳/۱۰/۶
دبیرخانه برنامه جامع عدالت تعالی وبهروری آموزش علوم پزشکی
  اهداف و شاخصهای برنامه عملیاتی معاونت آموزشی در سال 1403
  عنوان هدف عنوان شاخص فرمول محاسبه شاخص
  بهبود میانگین شاخصهای اقتصاد آموزش در آموزش علوم پزشکی به میزان 20 درصد نسبت اعضای هیات علمی به دانشجو تعداد کل اعضای هیات علمی تقسیم بر تعداد کل دانشجویان(تراز شده)
  میزان رشته مقاطع دارای محاسبه بهای تمام شده تعداد رشته مقاطع دارای محاسبه بهای تمام شده تقسیم بر تعداد کل رشته مقاطع دانشگاه/دانشکده
  میزان سرانه بودجه عمومی آموزشی دانشجویان بودجه عمومی آموزشی محقق شده دانشگاه/دانشکده تقسیم بر تعداد دانشجویان شاغل به تحصیل در کل رشته مقاطع
  سرانه تدریس اعضای هیات علمی تعداد کل واحدهای آموزشی تدریس شده در یکسال تحصیلی تقسیم بر تعداد کل اعضای هیات علمی
  میزان رصد وضعیت اشتغال دانش آموختگان تعداد دانش آموختگانی که وضعیت اشتغال آنها رصد شده است تقسیم تعداد کل دانش آموختگان
  بهبود میانگین شاخصهای بین المللی سازی در آموزش علوم پزشکی به میزان 20 درصد درصد مشارکت اعضای هیات علمی/ مدیران/کارکنان در کارگاههای توانمندسازی بین‌المللی‌سازی آموزش پزشکی 1- تعداد اعضای هیات علمی شرکت کننده در کارگاه به تعداد کل اعضای هیات علمی 2- تعداد مدیران و مسؤولین شرکت کننده در کارگاه به تعداد کل مدیران و مسؤولین
3- تعداد کارکنان شرکت کننده در کارگاه به تعداد کل کارشناسان و کارکنان
  میزان رشد جذب دانشجوی خارجی دررشته مقاطع مختلف تعداد دانشجوی خارجی در سال جدید منهای تعداد دانشجوی خارجی در سال قبل تقسیم بر تعداد دانشجوی خارجی در سال قبل
  درصد فراهم سازی برنامه EducationIran در راستای معرفی ظرفیتهای بین المللی دانشکده / دانشگاه مجموع امتیازات کسب شده در زمینه ایجاد زیرساخت برای معرفی ظرفیتهای بین‌المللی‌سازی براساس دستورالعمل
  میزان درآمد حاصل از جذب دانشجویان خارجی و برنامه های مشترک در حوزه آموزش بین الملل مجموع درآمد حاصل از آموزش دانشجویان خارجی و برنامه های و پروژه های مشترک آموزشی در حوزه بین المللی
  بهبود میانگین شاخصهای مرجعیت علمی و آینده نگاری در آموزش علوم پزشکی به میزان 20 درصد تعیین و تصویب حوزه های تمایز/ مرجعیت دانشگاه/دانشکده تعیین موضوع برای تمایز و مرجعیت براساس ظرفیت های بومی یا چالشهای نظام سلامت و تصویب آن و تدوین کتاب نقشه راه مرجعیت(برای تعیین موضوع، تصویب آن، تدوین کتاب هر یک یک سوم امتیاز)
  میزان مشارکت اعضای هیات علمی در حوزه تمایز/ مرجعیت تعداد مطالعات و پروژه های مرتبط با موضوع تمایز/ مرجعیت دانشگاه/دانشکده تقسیم بر تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه/دانشکده
  میزان بودجه تحقق یافته برای حوزه تمایز/مرجعیت میزان بودجه تحقق یافته برای حوزه تمایز/مرجعیت دانشگاه/دانشکده تقسیم بر کل بودجه دانشگاه / دانشکده
  بهبود میانگین شاخصهای پاسخگویی اجتماعی و عدالت آموزشی در آموزش علوم پزشکی به میزان 20 درصد میزان مشارکت اعضای هیات علمی/ کارکنان/ دانشجویان در راستای مسئولیت پذیری اجتماعی در سامانه رزومه اجتماعی تعداد اعضای هیات علمی/ کارکنان/ دانشجویان دارای رزومه اجتماعی در سامانه مربوطه به تعداد کل اعضای هیات علمی/ کارکنان/ دانشجویان
  میزان اعضای هیات علمی و دانشجویان شرکت کننده در دوره های توانمندسازی در حوزه مسئولیت اجتماعی(نفر ساعت لحاظ شود) تعداد اعضای هیات علمی و دانشجویان شرکت کننده در دوره های توانمندسازی در حوزه مسئولیت اجتماعی به تعداد کل اعضای هیات علمی و دانشجویان
  درصد پایان نامه های دانشجویی و طرح های ارتباط با جامعه و صنعت در حوزه مسئولیت پذیری اجتماعی تعداد پایان نامه ها در حوزه مسئولیت پذیری اجتماعی تقسیم بر تعداد کل پایان نامه های دانشجویی
  میزان برنامه های آموزشی بازنگری شده مبتنی بر نیازهای جامعه در راستای مسئولیت پذیری اجتماعی تعداد رشته مقاطعی که برنامه های آموزشی آنها مبتنی بر نیازهای جامعه در راستای مسئولیت پذیری اجتماعی بازنگری شده است تقسیم بر تعداد کل رشته مقاطع دانشگاه/دانشکده
  میزان تجارب ارائه شده در حوزه مسئولیت پذیری اجتماعی تعداد تجارب ارائه شده(حسب دستورالعمل) توسط اعضای هیات علمی و دانشجویان
  بهبود میانگین شاخصهای کارآفرینی و کسب و کارهای دانش بنیان در آموزش علوم پزشکی به میزان 20 درصد درصد رشته های دارای درس کارآفرینی در برنامه آموزشی تعداد رشته های دارای درس کارآفرینی تقسیم بر تعداد کل رشته های هدف
  درصد دانشجویان شرکت کننده در دوره های آموزشی کارآفرینی تعداد دانشجویان شرکت کننده در دوره های کارآفرینی تقسیم بر تعداد کل دانشجویان
  درصد پایان نامه ها و طرح های محصول محور در حوزه کارآفرینی تعداد پایان نامه ها دانشجویان تحصیلات تکمیلی و طرح های محصول محور در حوزه کارآفرینی و فناوری تقسیم بر تعداد کل پایان نامه های دانشجویان تحصیلات تکمیلی و طرح های دانشگاه
  تعداد جشنواره های تعالی و کسب و کارهای دانش بنیان فناورانه، مدارس فناورانه، ایده شو و ... امتیاز جشنواره های برگزار شده به صورت حضوری در سطح دانشگاه با ضریب 1
امتیاز جشنواره های برگزار شده به صورت حضوری یا مجازی در سطح کلان منطقه با ضریب 2
امتیاز تعداد جشنواره های برگزار شده به صورت حضوری یا مجازی در سطح ملی با ضریب 3
  بهبود میانگین شاخصهای توسعه آموزش و فناوری های نوین ارتقای یادگیری در آموزش علوم پزشکی به میزان 20 درصد درصد برنامه های درسی ارائه شده به صورت ترکیبی و ماژولار در رشته مقاطع مختلف تعداد دروس ارائه شده به صورت ترکیبی و ماژولار تقسیم بر تعداد کل دروس ارائه شده در سال تحصیلی
  درصد برنامه های درسی ارائه شده با استفاده از فناوری های نوین (از قبیل اپلیکیشن، موبایل، شبیه سازی، واقعیت افزوده و مجازی، هوش مصنوعی، XR و ...) تعداد دروس ارائه شده با استفاده از فناوری های نوین تقسیم بر تعداد کل دروس ارائه شده در سال تحصیلی
  درصد اعضای هیات علمی شرکت کننده در برنامه های توانمندسازی درخصوص شیوه های نوین تدریس و کاربرد تکنولوژی های نوین در آموزش بالینی و نظری (AR,VR,XR,SIMULATION) تعداد اعضای هیات علمی شرکت کننده در برنامه های توانمندسازی تقسیم بر تعداد کل اعضای هیات علمی
  درصد آزمون های الکترونیکی برگزار شده با استفاده از فناوری های نوین (با فرمت KF، PMP, OSCE ، MMI و یا سایر روش های نوین ارزیابی الکترونیکی) تعداد آزمون های الکترونیکی برگزار شده با استفاده از فناوری های نوین تقسیم بر کل آزمون های برگزار شده در هر نیمسال
  بهبود میانگین شاخصهای مدیریت جامع کیفیت در آموزش علوم پزشکی به میزان 20 درصد میزان رضایت دانشجویان از محتوا و نحوه ارائه برنامه های آموزشی مبتنی بر چک لیست های تعیین شده میانگین امتیاز کسب شده رضایت دانشجویان
  درصد قبولی دانشجویان در آزمونهای جامع کشوری(رشته و مقطع مشخص شود) تعداد دانشجویان پذیرفته شده در آزمون جامع تقسیم بر تعداد کل دانشجویان شرکت کننده در آزمون در سطح دانشگاه
  درصد قبولی دانشجویان در آزمون های مقاطع بالاتر تعداد دانشجویان پذیرفته شده در آزمون های مقاطع بالاتر تقسیم بر تعداد کل دانشجویان شرکت کننده در آزمون های مقاطع بالاتر
  بهبود میانگین شاخصهای نظام اعتباربخشی ملی و تدوین استانداردهای آموزشی در آموزش علوم پزشکی به میزان 20 درصد میزان اعتباربخشی موسسه ای، برنامه ای، بیمارستانی زیرمجموعه دانشگاه/دانشکده تعداد دانشگاهها/ دانشکده ها/ مؤسسات آموزش عالی سلامت اعتباربخشی شده (طی یک سال) تقسیم بر تعداد کل دانشگاهها/ دانشکدهها/ مؤسسات آموزش عالی سلامت مصوب موجود در دانشگاه / دانشکده / پردیس بین الملل
  تعداد مراکز آموزشی درمانی اعتباربخشی شده (طی یک سال) تقسیم بر تعداد کل مراکز آموزشی درمانی مصوب موجود در دانشگاه/ دانشکده / پردیس بین الملل
  تعداد برنامه­های آموزشی اعتباربخشی شده (طی یک سال) تقسیم بر تعداد کل برنامه های آموزشی مصوب موجود در دانشگاه/ دانشکده / پردیس بین الملل
  میزان ارتقای رتبه اعتباربخشی مراکز آموزشی تعداد کل مراکزی که در آخرین دوره اعتباربخشی نسبت به دور قبل یک سطح یا بیشتر ارتقاء داشته‌اند تقسیم بر تعداد کل مراکز آموزشی اعتباربخشی شده(شامل دانشگاه/دانشکده/ موسسات آموزشی/ مراکز آموزشی درمانی/ برنامه های آموزشی
  بهبود میانگین شاخصهای همگرایی درتعالی علوم و فناوریهای پیشرفته در آموزش علوم پزشکی به میزان 20 درصد میزان مشارکت اعضای هیات علمی در برنامه های توانمندسازی در حوزه همگرایی تعداد اعضای هیات علمی شرکت کننده در برنامه های توانمندسازی تقسیم بر تعداد کل اعضای هیات علمی دانشگاه/دانشکده
  میزان تحقق ماموریت اختصاصی کلان منطقه در ماموریت های کشوری توسعه همگرایی تعداد برنامه های پیش بینی شده در ماموریت های تعریف شده تقسیم بر تعداد کل برنامه های پیش بینی شده
  میزان تدوین محتوا در برنامه کوله پشتی همگرا تعداد محتواهای تولید شده براساس برنامه کوله پشتی همگرایی
  میزان ساماندهی برنامه آموزشی رشته های همگرا در سطح کلان منطقه تعداد رشته های همگرای دارای مطالعه هزینه اثربخشی، آموزش مهارتی و بازنگری ظرفیت
  میزان مشارکت دانشجویان در برنامه های همگرایی دانشجویی تعداد دانشجویان شرکت کننده در برنامه های همگرایی تقسیم بر تعداد کل دانشجویان هدف
  میزان پروژه های مساله محور همگرا در سطح کلان منطقه تعداد پروژه های مساله محور همگرا با فرمت اعلامی کارگروه کشوری همگرایی
  میزان تحقق برنامه توسعه همگرایی در کلان منطقه میزان اجرای برنامه های تعیین شده در سند تدوین شده توسعه همگرایی کلان منطقه
  بهبود میانگین شاخصهای اخلاق، سلامت معنوی و تعهد حرفه ای در آموزش علوم پزشکی میزان 20 درصد میزان مشارکت اعضای هیات علمی در برنامه های توانمندسازی در حوزه اخلاق / سلامت معنوی تعداد اعضای هیات علمی شرکت کننده در برنامه های توانمندسازی تقسیم بر تعداد کل اعضای هیات علمی دانشگاه/دانشکده
  میزان مشارکت دانشجویان در برنامه های آموزشی اخلاق و سلامت معنوی تعداد دانشجویان شرکت کننده در برنامه های آموزشی اخلاق و سلامت معنوی تقسیم بر تعداد کل دانشجویان هدف
  درصد پایان نامه ها و پژوهش های انجام شده در زمینه اخلاق و سلامت معنوی تعداد پایان نامه ها و پژوهش های در حوزه اخلاق و سلامت معنوی تقسیم بر تعداد کل پایان نامه ها و پژوهشهای دانشگاه
تاریخ به روز رسانی: 1403/05/09
تعداد بازدید: 263
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
 
آدرس : شهركرد، بلوار كاشاني، ستاد دانشگاه، ساختمان شماره 2
كدپستي : 8815713471    تلفن :  
33332907
-038
پست الكترونيك :
تاریخ بروز رسانی 1403/10/06
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal