بیمارستان امام سجاد کوهرنگ
۱۴۰۳/۲/۱۴
1403/02/03
آغاز اجرای آزمایشی برنامه ملی سواد سلامت دانش آموزان عشایری در چهارمحال و بختیاری
به گزارش وبدا، دکتر فرشید رضایی مدیرکل آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت در نشست با استاندار چهارمحال و بختیاری و اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم‌پزشکی این استان، با اشاره به اهمیت سواد سلامت در بین همه اقشار و آحاد جامعه، هدف از اجرای این طرح را تقویت اقدامات پیشگیرانه و ارتقای سطح سلامت در دورترین و محروم ترین مناطق کشور عنوان کرد.
 
 
 

وی با بیان اینکه این طرح از روستای جوزستان از توابع دهستان مشایخ بخش ناغان شهرستان کیار در استان چهارمحال و بختیاری از امروز آغاز شد گفت: در ابتدای این طرح آموزش اهمیت سلامت دهان و دندان و تجهیز سرویس های بهداشتی در مدارس عشایری مورد تاکید است.


مدیرکل آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت اضافه کرد: این طرح بر اساس تفاهمنامه مشترک وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش اجرایی می شود که در آن، آموزش به مادران کودکان، مشارکت معلمان مدارس و فراهم کردن ملزومات پیش بینی شده است.


وی خاطرنشان کرد: این طرح به مدت یکسال اجرایی خواهد شد و با ارزیابی های دوره ای و شناخت عوامل موثر بر بهبود سلامت دهان و دندان دانش آموزان عشایری در سایر استان های کشور اجرا خواهد شد.
وی افزود: چهارمحال و بختیاری دومین استان عشایرنشین کشور است و شرایط  و ظرفیت اجرای برنامه سواد سلامت دانش آموزان عشایری در این استان فراهم بود.

دکتر رضایی ادامه داد: در این طرح با توزیع پک های سلامت محور دهان و دندان و اموزش های متعدد به دانش آموزان تلاش م
ی شود تا اهمیت به سلامتی، به صورت عملی به دانش آموزان و خانواده ها انتقال داده شود.

شایان ذکر است: هفته سلامت امسال یکم تا هفتم اردیبهشت ماه با شعار " سلامت خانواده با مردمی سازی سلامت" گرامی داشته می شود.
 
 
 
 
 
 
تعداد بازدید:
15
نویسنده:
منبع:
آدرس : چلگرد جاده دیمه روبروی پمپ گاز بیمارستان امام سجاد (ع)
     تلفن : 03833623314
     دورنگار: 03833623314
     skums.ac.ir@
تاریخ بروز رسانی 1403/02/14
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
مدیریت محترم بیمارستان 
Powered by DorsaPortal