مرکز آموزشی درمانی هاجر(س)
محل دفتر: بلوک آ- طبقه سوم تلفن داخلی: 2332
سوپروایزر آموزشی پرستاری است که مسئولیت فعالیت آموزشی پرستاری و مامایی مرکز آموزشی -درمانی را تحت نظارت
مدیر پرستاری و در جهت اهداف سازمان بر عهده دارد. شرح وظایف سوپروایزر آموزشی براساس اصول مدیریت بشرح زیر می باشد: 1. تعیین اهداف آموزشی ( کوتاه مدت ، میان مدت ، بلند مدت) 2. تعیین نیازهای آموزشی ( مددجو و خانواده ، رده های مختلف کادر پرستاری و مامائی و کارکنان جدید الورود) 3. تعیین اولویتهای آموزشی و تدوین برنامه های آموزشی مستمر و مدون جهت رفع نیازهای آموزشی 4. اجرای برنامه های آموزشی با همکاری ومشارکت سایر گروهها 5. تهیه و تنظیم ابزار مناسب جهت ارزیابی عملکرد و فعالیت های آموزشی بخشهای مرتبط 6. تهیه و تنظیم ابزار مناسب ارزیابی خدمات پرستاری و مامائی مورد نیاز مددجویان 7. هماهنگی در اجرای برنامه کارورزی دانشجویان و کارآموزان گروههای پرستاری و مامائی 8. پیشنهاد تهیه کتب ، مجلات ، جزوات و وسایل کمک آموزشی جهت ارتقاء سطح آگاهی کارکنان گروه پرستاری و مامائی 9. تشکیل کمیته آموزش پرستاری 10. هماهنگی جهت تشکیل و شرکت در کلاسهای آموزش مداوم و برنامه جامع آموزشی واحد ذیربط 11. پیشنهاد ایجاد زمینه های تشویقی جهت مشارکت فعال پرسنل در فعالیت های آموزشی و پژوهشی 12. همکاری و مشارکت در نظارت و کنترل واحدها جهت نیاز سنجی آموزشی کارکنان و مددجویان 13. همکاری و هماهنگی با سوپروایزر بالینی و کنترل عفونت در امر آموزش 14. همکاری و هماهنگی با سرپرستاران و مربیان در جهت ارتقاء سطح آموزش 15. برنامه ریزی و شرکت فعال در سمینارها ، کنگره ها جهت ارائه روشهای اثر بخش و موثرتر در ارائه خدمات پرستاری و مامائی 16. ارائه تازه ها و نتایج تحقیقات جدید ( به شکل کنفرانس ، جزوات / پمفلت و..) 17. همکاری و مشارکت در انجام طرح های پژوهشی 18. هدایت و آموزش کارکنان در راستای : الف – حسابرسی کیفی خدمات پرستاری ب – ارزشیابی عملکرد کارکنان در ارائه خدمات ج- ارزشیابی عملکرد کارکنان در ارائه آموزش به مددجو و خانواده 19. هدایت و آموزش کارکنان در اجرای برنامه های آموزشی واحدهای ذیربط 20. هدایت و آموزش در جهت تهیه جزوات ، پوسترها ، فیلم ها و پمفلت های آموزشی جهت کارکنان و مددجویان 21. ثبت و گزارش و پاسخگویی کلیه فعالیت های آموزشی به مدیر خدمات پرستاری 22. کنترل و نظارت بر آموزش های انجام شده در واحدهای ذیربط با استفاده از ابزار مناسب 23. کنترل و نظارت بر وجود امکانات و شرایط آموزشی در واحدها 24. ارزیابی اثربخشی آموزش های انجام شده از طریق : - کنترل حسابرسی کیفی خدمات ارائه شده - بررسی رضایتمندی مددجویان - بررسی رضایتمندی کارکنان پرستاری 25. کنترل و نظارت بر شرکت فعال رده های مختلف پرستاری ( در شیفت ها ی مختلف ) در برنامه های آموزشی براساس سرانه آموزش پرستاری 26. مشارکت در کمیته ارزشیابی کارکنان 27. شرکت در کلیه جلسات آموزشی مرتبط پرستاری